Moslimský guvernér v Saudskej Arábii odporúča bojovať proti vírusu Covid 19: Obráťte sa na Pannu Máriu.

Saudská Arábia má najvyšší počet infikovaných na COVID-19 z akéhokoľvek arabského národa a guvernér Asiru, regiónu južne od Mekky, hovorí svojim islamským voličom, aby sa obrátili na Pannu Máriu blahoslavenú a takto prekonali svoje trápenie.

V  úvodníku v Saudskej Gazette guvernér Turki bin Talal uvádza, že “mnohé úspechy počas pandémie vyvstali z vytrvalosti, odvahy a sily vo viere. V Koráne, uvádza guvernér: „Nájdeme jeden konkrétny príbeh, ktorý hovorí o vytrvalosti. Príbeh Mariam (Márie) rozpráva príbeh každého skutočného víťaza.“

„Vo svojom príbehu,“  pokračoval guvernér , „čelila zápasom počas svojho tehotenstva, samoočisteniu pred rodinou a proti tvrdej spoločnosti, ktorá jej nepreukázala žiadne milosrdenstvo. Bola schopná vidieť iba božie smernice. To je cesta k prežitiu a úspechu.”

Mnohí ľudia zo Západu vrátane kresťanov boli prekvapení, keď to počuli od islamského vodcu. Väčšina moslimov však prechováva veľkú úctu k Panne Márii – a k jej Synovi. Islam skutočne verí, že Ježiša zázračne počala Mária, ktorá zostala pannou  – zázrak, ktorý jej predpovedal anjel Gabriel.

Veria tiež, že Mária bola čistá v tom zmysle, že vyšla z čistého predka a bola ženou veľkej cnosti. Ježiš v Koráne je veľkým prorokom a Boh ho vzal do neba, aby sa vrátil neskôr pred posledným dňom, aby obnovil spravodlivosť a porazil Antikrista. Podobnú vieru majú aj kresťania.

Medzi oboma náboženstvami sa, samozrejme, nachádzajú aj veľké rozdiely. V Koráne nebol sv. Jozef. Mária bola sama. Keď sa vrátila s dieťaťom Ježišom do Jeruzalema, jej jedinou obranou pred tými, ktorí ju odsúdili na smrť, bolo svedectvo samotného dieťaťa. V Koráne je Ježiš ako novorodenec považovaný za zázračne hovoriaceho jasným hlasom v mene svojej matky, ktorý starším vysvetlil, že bol zvláštnym Božím služobníkom a prorokom.

Moslimovia nemajú teológiu o Márii, ktorá je Theotokosom alebo Novou Evou, ale veľmi si ju ctia ako model čistoty a ženskej cnosti.

Korán opisuje Ježiša ako uskutočňovateľa zázrakov, ako je vyliečenie slepých, uzdravenie malomocných a kriesenie mŕtvych, ale zahŕňa aj výpovede o Ježišovi, ktorý hovorí ako novonarodené dieťa a ako toho, ktorý tvorí živé vtáky z hliny ako dieťa. Vedci sa domnievajú, že tieto fantastické príbehy boli prevzaté z apokryfných spisov, ktoré autorita Cirkvi v druhom a treťom storočí odmietla ako inšpirované alebo autentické.

Mária je jediná žena, ktorá sa v celom Koráne spomína menom. Aj keď Evanjelium podľa Lukáša hovorí o Márii zatienenej Duchom Svätým, (Lukáš 1,35), Korán tvrdí, že to bol anjel Gabriel, ktorý na ňu dýchol.
Zatiaľ čo väčšina moslimov verí, že Ježiš sa narodil z panny a nakoniec porazí zlo, neverí, že bol ukrižovaný a vstal z mŕtvych. Jedna islamská tradícia tvrdí, že úrady namiesto toho omylom ukrižovali Judáša. Nakoniec, v islame, ako aj v judaizme, neexistuje viera v Kristovo božstvo. Aj keď je islamský pohľad na Ježiša vyvýšenejší ako pohľad  judaizmu, táto Kristologická chyba zostáva hlavnou prekážkou.

Mnohí veriaci si myslia, že ak má dôjsť k obráteniu a zmiereniu s moslimami (a Židmi), príde to cez Máriu. Teológia je jednoduchá. Svet je spasený Bohom prostredníctvom Krista a spozná Spasiteľa prostredníctvom Márie. Kresťania vidia tento začiatok vo vtelení. V ostatných monoteistických vierach existuje neúplná teologická úvaha o Zvestovaní a povahe zmierenia. Niektorí naznačujú, že Mária môže byť mostom.

Dcéra Mohameda, Fatima, je jednou z mála žien, ktoré v Koráne uctievali okrem Márie. Po jej smrti Mohamed napísal : „Budeš najviac požehnaná zo všetkých žien v raji, hneď po Márii.“ Sama Fatima je dokonca známa tým, že hovorí : „Prekonávam všetky ženy, okrem Márie.“

V 12. storočí, keď kresťania dobyli územie, ktoré je dnes známe ako Portugalsko, sa dcéra posledného moslimského náčelníka menom Fatima zamilovala do kresťanského rytiera a vydala sa za neho. On premenoval mesto v ktorom žili na “Fatima” – podľa jej moslimského mena.

Ctihodný Fulton J. Sheen pevne veril, že islam sa nakoniec premení – nie prácou misionárov, ale „volaním [moslimov] na úctu Matke Božej“. Sheen nevidel v roku 1917 vo Fatime žiadnu zhodu náhod.

„Pretože z neba sa nikdy nič nestane náhodne, iba s presnosťou všetkých detailov, verím, že blahoslavená Panna sa rozhodla byť známa ako„ Panna Mária z Fatimy “ako sľub a znamenie nádeje pre moslimský ľud,“  povedal Sheen a “ako ubezpečenie, že oni, ktorí jej prejavia toľko rešpektu, jedného dňa tiež prijmú jej Božského Syna.“

Fatima je obľúbená medzi moslimami. Samir Khalil napísal  v časopise Ázijskej tlačovej agentúry PIME o pútnikoch, ktorí navštevujú Pannu Máriu z Fatimy a ďalšie mariánske sväté miesta. „Už niekoľko rokov pristáva lietadlo moslimských žien z Iránu vo Fatime v Portugalsku, kde sa zjavila Panna trom pastierskym deťom. Prichádzajú sa tam modliť. Dôvodom je skutočnosť, že Madona bola pomenovaná po dcére Mohameda a manželky Ali ibn Abi Talib.“

V Egypte bolo schválené zjavenie Panny Márie svetla, ktoré sa udialo v  Zeitoune v štvrti  Káhiry po dobu 2-3 rokov, počnúc dňom 2. apríla 1968. Podľa koptskej tradície, miesto je jednou z častí, kde Svätá Rodina zostala počas úteku do Egypta. V tom čase  skončila vojna, nenávisť bola veľká a Blízky východ bol v chaose. Uprostred tohto chaosu sa Panna Mária zjavila, kúpala sa vo svetle na koptskom kresťanskom kostole. Stovky tisíc ľudí ju videli, kresťanov aj moslimov. Cirkev a aj moslimská vláda schválili jej autenticitu.

Zdroj: churchmilitant.com, Obrázok: arabnews

 

Podobné články

Leave a Comment